Emma Stenius

Skönhetsstylist och nagelteknlog

Skötsel av löshår

Kategori: Hår

Jag har haft långt och fint hår en gång i tiden. Fick för mig att jag skulle färga håret flera gånger i månaden och jag verkligen totalförstörde mitt hår. 
Idag har jag löshår och har haft de till och från i ca 3 år, trivs mycket bättre med långt hår!
 
Så jag tänkte skriva lite skötselråd till er som har löshår eller kanske funderar på att skaffa. Håret jag köper kommer från Rapunzelofsweden och tycker att det är toppen kvalite och allt är bara superbra med det!
 
1- sov och sporta alltid med uppsatt hår
2- Borsta håret varje dag, endast längderna och inte i hårbotten eller på fästena ( om man har keratin eller mikroringar). Använd loopborste som är till för löshår och se till att fästena inte trasslar ihop sig. 
3- Man kan använda värmetång men tänk på att använda värme skydd och beroende på hur håret sitter fast så kan hög värme lösa upp fästena.
4- För att håret inte ska bli matt och glanslöst så kan man ha olja, serum eller glansspray. Helst produkter som är till för löshår. 
5-borsta igenom håret ordentligt innan du tvättar de.
6-Tvätta håret max 2-3 gånger i veckan
7-Tvätta endast håret i ljumet vatten. gnugga eller vrid inte håret utan torka de försiktigt med en handduk.
8- använd shampoo och balsam som är till för löshåret
 
 


KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här:

HitLeap - Traffic Exchange Network