Emma Stenius

Skönhetsstylist och nagelteknlog

Jag stör mig på

Kategori: Allmänt

Folk som "tror" att ALLA tex schäfrar är farliga...
Jag tänker inte Säga att alla alltid är snälla heller för hundar har precis som människor, stunder när dom vill vara ifred! 
Om hunden skulle flyga på en annan hund eller människa utan anledning är de oftast något fel på hunden. Hundar visar tecken via svansen, öronen, munnen och ibland ragg! 

Jag hade min hund från början tillsammans med mitt ex, när vi separerade så var jag ifrån henne i ungefär 2-3 månader. 
När jag tillslut fick henne så var hon väldigt osäker på just killar och personer med luva,keps och mössa. 
Jag fick kämpa ganska mycket med att få bort de beteendet då de inte är okej att skälla på folk i huvudtaget. Men jag märkte tillslut när jag och Tindra fick bättre kontakt att de började avta. 
Så de jag tror är att hon varit osäker, inte haft någon ledare eller lärt henne hur man beteer sig. 
Ju mer jag lekte med henne och lärde henne tricks ju mer blev hon den " perfekta " hunden för mig. 
En hund som ser upp på en och tycker att man är rolig! 




Kommer senare skriva lite om just schäfrar och lite tips man kan göra på sin hund! 

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2014-01-25 | 17:52:16
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/Lindalinnros

    haha jag e rädd för stora hundar ;)

    Svar: Får jag fråga varför du är rädd för just stora hundar? om något hänt som fått dig att bli rädd eller så?
    Emma Stenius

  • Frida säger:
    2014-01-25 | 17:53:00
    Bloggadress: http://rockabillygirl.se

    Det hänger på ägaren, inte på hunden, oavsett ras.

    Svar: oavsett ras så så hänger de inte alltid på ägaren, precis som jag skrev så måste man respektera att hunden kanske vill vara ifred och även att en hund kan födas med något fel
    Emma Stenius

  • Matilda Sundin säger:
    2014-01-25 | 18:00:57
    Bloggadress: http://femtonplus.blogg.se

    Min förra hund blev ihjälbiten, såg inga tecken på hunden att den var aggressiv eller så, utan den tog bara tag och bet. Ägaren hade tränat den till att bli aggressiv genom slag och sparkar. Så jag tror inte det är fel på hundarna utan ägarna.

    Svar: va hemskt! Nej precis ägarens fel, ägaren verkar inte ha vart tydlig med sin hund när den ska agera utan trott att man bara gör så och tränat den fel.
    Emma Stenius

  • Louise säger:
    2014-01-25 | 19:35:45
    Bloggadress: http://vitmossa.blogg.se

    Hundar ska absolut inte ha en ledare - det är däremot en stor anledning till att hundarna blir osäkra, inte litar på folk osv just för att folk ska dominera hunden. Positiv inlärning är det absolut bästa. :) Och att en hund inte har ledare betyder inte att den får göra vad den vill, såklart ska man ha gränser, men inte dominanstänkande. Vet inte om du har det men det låter lite så, annars behöver du inte ta åt dig. :)

    Svar: Har skrivit ett inlägg om din kommentar så läs gärna :) jag tog inte illa upp i de du skrev heller :(
    Emma Stenius

  • Johanna - A dream as a model ♥ säger:
    2014-01-25 | 20:14:31
    Bloggadress: http://jonza.blogg.se

    fin blogg :)

    Svar: Tack så mycket! :)
    Emma Stenius

  • ViktoriaCaroline säger:
    2014-01-25 | 20:44:13
    Bloggadress: http://viktoriacaroline.se

    Åh vilken fin bild på er :)

    Svar: Tack så mycket! :)
    Emma Stenius

Kommentera inlägget här:

HitLeap - Traffic Exchange Network